sâmbătă, 5 aprilie 2008

"No hay nostalgia peor que añorar lo que jamás existió", Joaquín Sabina

Prima zi
Prima fraza
Primul gand
Cui ii pasa totusi?
Sunt la aproximativ 3000 km de tot ceea ce majoritatea cunoscutilor si prietenilor mei ar numi casa, patrie, tara. Si totusi nu pot sa nu ma gandesc decat la ea, la "mama" care nu e o mama perfecta, dar tot mama este.
O tara nu foarte iubita, dar folosita la maxim atat de copiii sai cat si de straini.
Si nu vreau sa par exagerat de patrioata, dar nu e corect sa spui ca nu te-ai mai intoarce niciodata. Nu e corect nici sa o urasti, nici sa spui ca nu are nimic bun.
Si totusi multi spun cuvintele astea.
In orice caz, tara mea ar fii perfecta fara locuitori.
Acum sigur multi sunt de acord cu ce scriu. Nu ne suportam vecinii, dar nu ne gandim ca nici ei nu ne suporta pe noi. Suntem ocupati tot timpul de ganduri de schimbare, dar asteptam sa realizeze altii aceste schimbari in vietile noastre.
Sunt probabil o neinsemnata fiinta, in tumultul celor care au trecut granitele in vremea cand inca se platea pentru a face asta, dar simt ca in loc sa imi descarc mania pe saraca noastra tara, mai bine o fac in scris, mai nou nu doar pe hartie, ci pe ecran.
Minunatele tari in care am patruns fiecare dintre acesti hoinari pe meleaguri straine, ne sunt mame adoptive si in ceea ce ma priveste pot sa spun ca este o mama mai buna, mai blanda si mai moderna.
Mai moderna, foloseste alte tactici in a face sa o iubesc si sa fac ce spune. Nu imi pune atatea interdictii si ma lasa sa fiu mai libera, cu niste reguli acceptabile.
Neuitand ca regulile le fac tot niste oameni. Pana la urma fiecare popor are conducatorii pe care ii merita.
Guvernul reprezinta foarte bine realitatea. Nu sunt hoti decat in Parlament? Daca da, atunci ar trebui sa plecam toti. Am uitat, pleaca multi, dar pleaca tot hotii. Din pacate.
Si nu raman deloc alti hoti in locul lor? Ba da, atunci sa nu acuzam doar pe cei care sunt in afara ca ne fac ras. Inauntru merge totul bine? Suntem un popor cult si cizelat?
Nu, si nu. Deci, de unde sa incepem?
Fiecare sa faca ce poate. Eu ma schimb pe mine si apoi voi incerca sa fac ceva pentru restul lumii.

Discotecile sunt pline, bibliotecile sunt goale!

Niciun comentariu: