duminică, 27 aprilie 2008

Paste ortodox in capsunarie


Si da, ma refer la Spania. E vorba de vecinii mei de la parter. Si nu sunt ei chiar capsunari, dar e un cuvant care defineste o noua specie de romani: saraci, veniti in Spania/Italia/altele sa munceasca la greu si sa stranga ceva pentru o mamaliga in plus. Stau cu chirie in jur de 8 persoane/apartament si nu stiu altceva decat munca 18h/zi, lucru pentru care ii respect, daca m'ar respecta si ei pe mine.
Bun, aici incepe distractia.
E Paste, o zi importanta pentru crestinatatea ortodoxa de pretudindeni. Pentru mine nu, pentru ca Pastele meu nu e azi.
Ei stau la parter. Pentru cine nu stie cum sunt aici blocurile, cel putin al nostru are bucataria, un dormitor si o baie intr-un fel de patrat. Da, inchis, deci ai putina lumina de la soare pe un fel de tunel vertical ce se creeaza din alcatuirea asta ciudata de camere.
Pana aici toate bune. Dar astazi m'au trezit foarte devreme cu rasete, tipete si vorbit inversunat si cu patima, (in conditiile in care eu ma culcasem la 6 dimineata), dar si ceva minunat: un gratar facut exact in patratelul ala de la parter, de 4 metri patrati...Consecintele au fost fermecatoare, tot fumul de la gratar era in toata casa deja, si inca este.
E undeva la ora 12 si ceva.
Partea frumoasa am lasat-o pentru sfarsit totusi. Am iesit cam aproximativ acum o ora pe geam si le'am zis ca ma deranjeaza foarte mult fumul si ca il am in toata casa. Incerc sa reproduc discutia:
- Nu va suparati, dar am fumul de la gratar in toata casa. Nu a-ti auzit de gratar la iarba verde? Sau sa mergeti pe terasa sus (terasa de sus insemnand pe bloc, deci au mult spatiu la dispozitie).
- Da, ce, nu deranjeaza asa rau. (Pai cum in puii mei sa va deranjeze pe voi daca tot fumul e la mine in casa???). Ce, nu putem nici sa gatim?
- Pai gatiti, dar nu la mine in casa, ca parca asa faceti. Tot mirosul si fumul e la mine in casa, si mai sunt si vegetariana. (le'am aruncat'o pe asta pentru ca sunt sigura ca or sa comenteze mult si bine pe tema)
- Pai si daca fac peste te mai deranjeaza?
- Da, pentru ca ma deranjeaza fumul. Si pe deasupra tot faceti galagie de la 8, si e duminica, duminica as prefera ceva respect. Avem si alti vecini (spanioli) pentru care nu este Pastele azi.
- Aoleu, imi zici mie cand sa tac, pai ce, de ce am aparatament?
- Pai il aveti, dar nu stati la casa particulara, ci la bloc. Putin respect pentru vecini.
- Pai si unde vrei sa ma duc, ca si'asa nu miroase asa rau, e mancare. Inchide geamul si du'te si te culca. (deja fierbea sangele in mine)


Am deschis geamul de tot, si am dat hard-rock-ul la maxim, cu boxele indreptate spre geam si am plecat din camera.
Acum tot comenteaza, ca sunt tare in gura, ca am tupeu, a da, vai, sunt la facultate, deci, de unde am atata tupeu totusi.
Si ca ce, ei sunt la ei acasa.
Am uitat sa precizez si faptul ca i'am intrebat unde au stat inainte. Si probabil am adaugat si un taranilor la sfarsit. La cati nervi aveam, nu stiu cum m'am stapanit sa vorbesc cu dumneavoastra, si cu mult bun simt.
Au plecat intre timp pe bloc sa isi continue petrecerea.
Le'am stricat ziua de Paste, i'am alterat, acum ma injura si eu rad pentru ca mi se pare atat de comica situatia, si atat de trista in acelasi timp.
Am plecat din Romania si am dat de jigodii, ce sa faci cand dai de ele peste tot unde te duci. Cu tot cu prietenii lor manelisti, dar asta e alta poveste.
O sa sper in continuare sa nu puna si manele sau muzica populara.

Pentru restul romanilor care serbeaza azi Pastele, va urez un Paste fericit si cat se poate de frumos!

Niciun comentariu: